[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Jan. 4., H, 16:59:57 CET

szokasos szereles, hogy elindulnak a kazantol 22-es csovel, egy T az elso radiatornak, tovabb 20-as csovel, egy T a masodiknak, tovabb 18-assal, T a harmadiknak, tovabb 16-ossal a negyedikig. van is olyan presidom, hogy egy T amin a bemenet mondjuk 22, a kimenet 20, a kozepe meg 16 a radiator fele.

amugy sorba is szokas, pl az egy helyisegben levoket. tehat a fenti abran a kettes radiator az valojaban ketto darab sorbakotve. de a bekotoidom olyan, hogy van benne egy allithato atkotes, tehat a bejovo viz mondjuk 50%-a megy at a radiatoron, abbol kijove hozzakeveredik a masik 50%-hoz ami az atkotesen kikerulte a radiatort, es ez a keverek megy a masodik radiatorba. ekkor pl eleg a masodik radiatorra termofejet tenni, es ahhoz mar nem kell atkoteses bekotoidom..

normal esetben persze a csovet a falban viszik, csa a helyisegen keresztbe megy az aljzatban. de legalabbis az idomok mind a falra felkanyarodva vannak, nem az aljzatban.

vajk