[Epitesz-barkacs] vorosrez festes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 5., K, 12:26:48 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> valahogy így gondoltam én is, ha már rézlemezből lenne
> az ereszcsatornám ( annyi pénzt nem áldoznék rá, de ha mégis...)
> akkor nem titkolnám el festékkel.

Egy cégnek szállítottam nagy áramforrást. Mivel 5kA-es volt, a bekötés
pólusonként dupla 120x10-es réz sinekkel történt. A dög kültéren áll, és L
alakban kb 2m-t kellett a falig vezetni, a többi már bent van.

Hát ők eltitkolták! :-) Azaz valami csomagolópapírral betekerték, és
vízállóvá tették vmi fóliával. Mert hogy bejöhetnek, és ellophatják.

Én amúgy nem igazán értem, minek egy esőcsatornának rézből lennie, de nem
kell nekem mindent értenem. Látványosabb, az biztos. Templomokon is vannak
mindenféle díszek, csúcsok, ereszek... ott jobban megértem. Azt még nem
figyeltem meg, hogy egy templomon lejön-e a földig valami esőcsatorna, de
talán egy templomot valami istenfélelemből kevésbé csesztetnek ezek az
egyszerűbb lelkű, szinesfémre hajtók. Vagy tévedek?