[Epitesz-barkacs] vorosrez festes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 5., K, 13:49:40 CET

Balázs Bámer wrote:

> Na, ha erre kell telepíteni valami áramforrást, szívesen látlak.

Jártam már arra a közelmúltban, amikor Zalaegerszegre kellett menni. Nem
lett volna nagy kerülő. Gondoltam is rá, csak arra is gondoltam, hogy
minek pofátlankodjak be bárkihez is.

> Megmutatom, mire nem teszek vörösréz csatornát (-:

:) Feltettél már párszor linket a házad épülésének szakaszairól, szóval kb
képben vagyok. Majd nagyon érdekel az a beszámoló, ami a spéci
hőszigetelés elkészültével foglalkozik, meg utána a tapasztalatokkal.

> Amúgy én tudom, miért jó a vörösréz tetőbádog: egyrészt szépen
> csillog, másrészt emiatt messziről is látszik, mennyi lóvé van ott (-:
> harmadrészt időtálló, de ez senkit nem érdekel, kivéve a magas,
> esetleg műemlék régi épületek tulajdonosait.

Nem csillog az annyira, viszont van egy spéci patinája. Régebben nem volt
ennek különösen státusz-szimbólum jellege. Gyerekkoromban pl a tüzelős
fajta fürdőhenger rézből volt. :-) Azóta ér annyit a réz, amióta az amcsik
eladósodása fejében a kínaiak nem csak aranyfedezetet, hanem más
szinesfém, köztük réz fedezetet is elfogadnak.

Ez nálam pl műszaki haladást, előrelépést fog kiváltani, mert iszonyú ára
lett a trafóknak. Vagyis a hálózati tirisztoros megoldások helyett pl
inverteres mókában lesz célszerű gondolkodni - kivéve a régi cumók
felújítását. Jól meg kell agyilag kapaszkodnom, nem terveztem már ekkora
lépést. :-)