[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 6., Sze, 22:16:28 CET

>Akkor én értettem valamit félre, vagy lehet,
>hogy a kelleténél érzékenyebb vagyok erre a laikus témára. Elnézést kérek!

Semmi gond, emailben nem mindig lehet jol erteni a dolgokat.

>Na de mennyiért!? Tudtommal az os2 kurva drága volt.

Erre ugy igazabol nem emlekszem, hogy olyan draga lett volna a winhez kepest.

>Aki ezt használta, az meg ráfagyott azért, mert
>nem rá fejlesztettek alkalmazásokat. Ez is egy
>üzleti stratégia, aki nyer, az nyeri meg az
>egészet. Az ibm simán lekésett. Pedig forban volt!!!

Hat en ugy tudom, hogy az IBM es a m$ egyutt
kezdte az os/2-t fejleszteni, igy be is kerult a
windowsos programok futtatasanak kepessege. Aztan
a m$ kiszallt, es eloallt a winnel. Az os/2-t meg
meg bankautomatakban is futtattak, sokkal
stabilabb volt akkoriban, mint a win. Kesobb jott
az NT, azt meg nem is a m$ emberei irtak, mert
unix alapokra epult, az meg nekik idegen volt.
Aztan persze megvettek mindenkit aki kellett hozza.

>A történeteket akármikor akárhol olvasom, mindig
>az jön ki nekem, hogy az ms nyitott a lakosság
>felé, és a többiek ebben megpróbálták követni.

Igen, akkoriban a szamitastechnika nem volt
annyira otthoni mufaj. Az IBM a pc-vel mar
nyitott, elotte kis 8 bites gepecskek voltak, de az mas kategoria.

>Elõtte eszükbe se jutott pl az ablakosdi, kattintgatósdi.

Azert volt olyan konyvelo, akinek en tettem fol a
gepere a wordperfect szovegszerkesztot, es
hasznalta. Namost ma mar valoszinuleg nem mond
semmit ez a programnev az embereknek, de egy
nagyon jo, viszont eleg bonyolult karakteres
feluletu program, se grafika, se eger. Vagy az
irodai cliper programok ozone. A nok vidaman
hasznaltak szamtalan feladatra, tiszta karakteres felulettel.
De ketsegtelen teny, hogy a mezei usernek
vonzodasa van a grafikus felulet es az eger fele, szamomra erthetetlen modon.

>Most már biztos más az ábra, de én még emléxem a
>90-es években arra a tömény megvetésre, ami a
>parancs-sorok hívõi felõl áradt a kattintgatósok felé.

En meg az oszinte csodalkozasra, amikor a
kattintgatos szeme lattara egyetlen parancssorral
megoldottam egy kattintgatassal megoldhatatlan
problemat. Es amikor megkerdezte mit csinaltam,
elmondtam, akkor mintha heberul beszeltem volna.
Ez egy szakma. Az autoszerelo hogy nez, amikor
meglatja, hogy a kedves ugyfel osszebarmolta az
autot? A hegeszto hogy nez, amikor latja, hogy a
mekkmester mar fel napja hegeszt, de az allvany
megis szetesik? Na igy nez az informatikus,
amikor a mezei user ketsegbeesve keresi a kattintasra alkalmas mezot.

>Igen, ez már az a része volt a történetnek,
>amikor az kellett, hogy eldõljön, ki fugja
>uralni a piacot. Ha a másik gyõzött volna, az is
>csak úgy lehetett volna, hogy az alkalmaz
>gyalázatos módszereket. Alternatíva nincs.
>Valamelyiknek muszáj gyõzni, mert az a
>gazdaságos, ha az alkalmazások nem sokféle
>rendszerhez fejlesztõdnek, hanem egyféléhez.

Szamtalan pelda van a pc-n hasznalatos programok
kozott arra, hogy azonos celra parhuzamosan
fejlesztenek. Kepfeldolgozas, programfejleszto
eszkozok, CAD stb. Es sehol nem talalkoztam olyan
agressziv fellepessel, mint az oprendszerek teren
a m$. Pedig sok esetben sokkal dragabb programok is vannak, mint a win.

>A szoftok megfizethetõk.

Ma mar talan nem olyan veszes, de emlekszem meg a
30000 Ft-os fizetes es 120000 Ft-os office idejere.

>Butítani? Valós gépek kerültek lakossági
>felhasználókhoz, akik elõször bbs-sel, késõbb
>szaros kis modemekkel ráugorhattak még az
>internetre is! (Én pl compuserve-vel kezdtem, a
>tv-ben láttam róla pár mondatot Juhász Árpádtól,
>aztán kinyomoztam, hogy ilyenhez hogy lehet hozzájutni.)

Ez elott is volt mar halozat, c64, afsk modem,
radio. Baromi lassu volt, egesz napra ott kellett
hagyni, es akkor volt par uzenet meg program
letoltve. Aztan internet volt dos-szal, nemcsak
msdos-szal, hanem pc dos-szal, dr dos-szal, aztan
volt internet Amigan is. Nem a pc volt az uttoro. Inkabb kovetkezmeny.

>Én ezt megértem, de akkor nem kell ilyesmit vállalni, nem?

Igen, ez lett volna a helyes. Ehelyett a cegek
azt csinaltak, hogy bedumaltak az ugyfelnek, hogy
ujra kell installalni mert ezert meg azert.
Letojtak, hogy mennyi adat meg telepitett program
veszik, ez legyen az ugyfel sara. Egy telepites
fel ora, a tobbi az ugyfel dolga, mondjuk tovabbi
ket nap. Ez nem korrekt szakmai megoldas volt, de gazdasagos es becstelen.

>Látod, ez már korrekt. Nem szereti, nem éri meg,
>nem csinálja, és ezt becsülettel megmondja. Nem
>aláz le, nem köpköd, nem gyûlölködik, simán nem csinálja.

Igen, csakhogy volt neki masik meloja. A
szervizbe meg csak omlottek a mezei userek gepei
berogyott windows-zal, amiben tobb volt a hiba
mint a jo kod. A dos meg mar nem kellett
senkinek, mert nem lehet benne kattintgatni.

>:-)) Szerencsés ember, bár lehet, hogy jobban
>járt volna, ha nincs, aki támogatja, és
>sokmindent megtanult volna kb úgy, mint én.
>Persze nem programozni, hanem járkálni a
>beállítási lehetõségek között, és kitapasztalni,
>mit hogy lehet, nem lehet... Elakadás esetén meg
>a neten kérdezni olyanoktól, mint pl Te.

Addig tanult is, amig nem volt mellette szakember. Azota rohamosan felejt. :)

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu