[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 14:34:59 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ez odáig megy vissza, hogy az építésznek fingja sincs, hogy az
> elektromos
> vezetéknek

Nem kell ezt széleskörűen értelmezni.
Amit én láttam, ott falazás közben a tulaj tudta, hogy kívül (!) hol fog
majd menni az utcáról bejövő vezeték, és ott kiütöttek a téglából
valamennyit. Ott magasan elég szar vésni. Így viszont a csöveket létráról
is be tudták könnyen rakni.

Másik példa: zsaluzott pincefal, valami profibb anyaggal (akkor még nem
volt divat a zsalukő), és az emberke telerakta még betonozás előtt a
megfelelő csövekkel a zsalun belül a falat. Itt nem dolgoztam, csak
eljártam mellette, és az utcáról láttam.

Szóval vannak előrelátóak, és a lehetőségek nem végtelenek ugyan, de sok
melót meg lehet takarítani.

Aztán van egy olyan lehetőség is, elsősorban padlófűtéses házban, hogy a
fal alsó részén egy lapos részt kihagynak valahogy, szóval részben a
falba, részben a padlóba van süllyesztve egy kábelcsatornaszerű tünemény,
amit felül egy esztétikus alakú, leszedhető szegélydeszka fed. Ezt akár a
padlónál tömítettre is meg lehet csinálni. Ebbe aztán mindenféle vezetéket
utólag is bele lehet rakni. Persze víz, lefolyó meg ilyesmi csöveket nem,
csak elektromosokat meg jelvezetékeket (pl fénykábelt).

Aztán, ha valaki központi porszívó rendszert akar csinálni, azt is sokkal
jobb előre tudni, és kialakítani a csövezést már falazáskor meg más
betonozások alkalmával.

További lehetőségek (én ebből fogok vmit alkalmazni), hogy kívül a
hungarocellezés előtt megcsinálni sokmindent, és az egészet beborítani a
hungarocellel, ami persze nem 5 centi. Itt mehet lefolyócső, villany,
porszívócső, talán a vízvezeték itt nem célszerű. Nem elfagyás, hanem a
sokkal nehezebben szerelhetőség miatt, ha utólag valami teendő van.