[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 14:59:15 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Létezik gyári rendszer is, ami hab lapokból készül, de ott a habot
> kemény alufóliával kasírozzák, hogy vízálló, penészálló és
> tisztíthetó legyen.

Itt most szerintem nem kell tartani víz meg penész megjelenésétől. Esetleg
felnyithatóra is lehet csinálni a padláson, hogy lehessen ellenőrizni, mi
az ábra. Ha minden fixre van szerelve, a tisztítás lehetetlen. Esetleg a
klímáknál használatos szereket be lehet nyomni a rendszerbe, de szerintem
ez is indokolatlan.

A felnyithatóra készítés azért lehet jó, mert erős porlerakódásra viszont
kell számítani, azt meg így ki lehetne porszívózni.

A gyári ellenáramú, hővisszanyerős szellőző rendszerekben hatékony
szűrőket használnak a ki-bejáratoknál. Nem is kell m2-es táblákra
gondolni, hiszen ha megnéz az ember egy porszívót, abban vannak pl
kijárati légszűrők meg egyéb ilyen spéci anyagok, és a bazi nagy huzat
ellenére működnek. Itt kicsi lenne a huzat, és jóval nagyobb a
keresztmetszet. Szóval lehet, hogy a port valami ilyen filc-szerű, de
annál ritkább, a bejáratnál meg a kijáratnál is alkalmazható, kivehető,
kimosható valamivel is meg lehetne oldani.