[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 8., P, 08:14:49 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval pl. az a 2,6 - 2,8 m belmagasság  nem túzott, de régi házakban
> persze
> 1,9 - 2m is előfordulhat, az orosz szabvány szerint 2,4m az ideális

Régi háza válogatja. Ahol felnőttem, az egy jó régi ház volt már akkor is,
ott volt ugye a kb 3,8m. A VI. kerületben van egy halom olyan régi bérház,
aminek még I acélgerendás födémei vannak, köztük tégla enyhén
boltív-szerűen (most hirtelen a neve elfelejtődött), ezekben gyakori a
galériaépítés, mert 4,2m nem ritka.

Lehet viszont, hogy a jó régi parasztházakban, amilyenek a skanzenekben is
előfordulnak, ott nem törekedtek valami nagyon magasra. Mintha ezek az
emberek maguk is elég picik lettek volna, amit nem az ajtómagasságokból
gondolok, mert azt akár energiatakarékossági okokból is csinálhatták
alacsonyra, hanem az ágyakra. Vannak olyanok, amikben én csak
összekuporodva tudnék aludni. Egy ilyen apró ember a 2,2-2,4m-es plafont
úgy érte el, mint én a 2,8-ast. :-) (2,2-re fel tudok tenyerelni.) És
nagyon nem számítok magasnak!