[Epitesz-barkacs] puffer tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 10., V, 14:19:13 CET

vajk fekete wrote:
> futeskor meg felfuteskor is szerintem keveredik a cucc rendesen. marmint
> hogy egy nagy
> tartalyban jobban lenne retegzodes.

Tehát a sorbakötött bojlerekhez képest? Vagy mindegy? Lehet, hogy a
felfűtésnél kell valami okosat csinálni, hogy a tartályokba csak akkor
menjen a víz, ha jó forró már, és fentről lefelé áramoljon, így nincs
keveredés.

> HMV-re harom modszer is van
>  - hatalmas spiral a tetejeben, ami kvazi atfolyos melegitokent ropteben
> melegiti a
> vizet
>  - a tetejen levo forrovizet atforgatni a boylerben levo hocserelon
>  - a tartaly tetejebe bemeritve egy kisebb tartaly, amiben a HMV van.

Melyiket használják?
Van még egy: az a szappantartó alakú hőcserélő, ami a gázkazánokban
szokott lenni. Persze ennek hátránya, hogy két ármoltatást is igényel.
Viszont azok nem kell, hogy túl erősek legyenek, nem kell neki produkálnia
a zuhany huszonkW-ját, csak néhány kW-ot egy hmv bojler felfűtéséhez.
Szóval cirkulációs szivattyúkkal is mehetne.