[Epitesz-barkacs] puffer tartály

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2010. Jan. 10., V, 19:41:58 CET

Igen, ez a gyár által adott bekötési előírás.Még a kazán oldalán is rajta
van egy táblán  A gondom az, hogy nem szeretném, ha először a tartály vizét
melegítené a kazán és csak vele párhuzamosan küldené a hőt a radiátorokra. A
rajzból viszont nem derül ki számomra, hogy ez így van-e. Ráadásul sok,
számomra nem értelmezhető plusz vezeték van a rajzon. (Az én szakmám vasutas
;-) )
Talán így érthetőbb:
Mindketten dolgozunk a nejemmel. Néha úgy jön ki a lépés, hogy mindketten
nappal húzunk le 12 órát. Télen, este, amelyikünk előbb hazaér, az gyújt be.
Bár a falak kívűlről 8 cm-es hungarocellel vannak ellátva, (egyenlőre félig
kész, csak fel van ragasztva) igencsak le tud hűlni a kéro.  Ekkor az a
fontos, hogy a lakás minél előbb felmelegedjen.  Ezt a kazán tudná is, de a
működtetése akkor igazán gazdaságos, ha folyamatosan tud ezután égni és
nekem is az a jó, ha a keletkezett plusz hőt nem az ablakon kell kiengednem,
vagy pedig nem a biztonsági rendszernek kell visszahűteni a kazán vizét..
Tehát, miután felmelegítette a lakást, azután  kellene a berakott fából
keletkezett hőt betárolni a tartályba, ahonnan a tűz kialvása után egy
szivattyu a szobatermosztát kérésére még tovább pumpálna a rendszerbe.
Tehát én a plusszban keletkező hőt szeretném tárolni, amit a gyártó is
erősen javall.
A rajzokra visszatérve, nekem ESBE szelepem van, tehát a Ladomatos bekötés
kilőve. A szelep 60 foknál nyit, hasonlóan működik, mint az autók
termosztátja.