[Epitesz-barkacs] puffer tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 10., V, 23:33:06 CET

vajk fekete wrote:

> [...]
>  - ha a haz ker futest, es a kazan is megy, akkor a kazan szivattyuja
> tolja a
> melegvizet a T-be, de onnan meg a haz szivattyuja szivja is. ha a ket
> szivattyu
> tomegarama megegyezik, akkor egy gramm viz nem megy a tartalyba. ha a
> kazane erosebb,
> akkor egy kis forrovizet tol a tartalyba is.
>  - ha a lakas eleg meleg, akkor a lakas szivattyuja leall, (a termosztat
> kapcsolja) es
> a kazan vize a tartalyon fordul.
>  - ha a kazan all, a lakas meg futest ker, akkor a lakas vize a

Szerintem ez nagyon jó, sőt, tökéletes elrendezés, nincs is különösen min
agyalni ezek után. Max azt kell megnézni, hogy a szivattyúk tömegárama
tényleg kb egyforma legyen.

Persze van olyan kis bibi, hogy ha a tartályba be- és kiáramlás
ellenállása nem nagyságrendileg kisebb, mint a fűtésköré, akkor hiába áll
le a lakás szivattyúja, akkor is fog arra melegvíz áramolni, max csak az
elején lesz forró, mert kicsi a tömegáram.

Szóval aszem abból indulsz ki, hogy ha egy szivattyú áll, akkor arra nem
is megy már víz, és ez nem olyan biztos.
Pl ha nem megy a kazán, és megy a lakás-szivattyú, akkor nem biztos, hogy
csak a tartályból jön a forró víz, lehet, hogy a kazánt egyfajta by-pass
ágnak használja, és a kazán felől jövő hidegből belekeveredik a tartályból
jövő forróba, és csak meleg víz fog menni a radiátorokba (ha az van).

Szóval nem tűnik hülyeségnek, ha mondjuk 2 mágnesszelep van a rendszerben.
Ha meg ez van, akkor már egy szünetmentes táp is kell. :-) És nem árt, ha
kétállapotú a szelep, vagy motoros.

> kell meg egy csomo sallang, joparszor at kell gondolni

Még egy okkal több, hogy legyen hozzá szünetmentes. :-)

Nem is olyan egyszerű szakma ez! :-)