[Epitesz-barkacs] ombudsman hol ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 15., P, 20:51:06 CET

Lord Hamilton wrote:

> A távfűtött meg csavar egyet a csapon, ha ugyan kinyitja azt, mert a

Én meg csak a távirányítóval nyomok egyet, és kész... :-)

Tényleg messzemenően megértem az elkeseredést, és fel is háborít. Egy-egy
ilyen alacsonyra nyomott áfájú távfűtéses lakás átlagosan évi 40-50ezer
Ft-ot kap az államtól. Persze a dolog nem ilyen egyszerű, ezt úgy is fel
lehet fogni, mint egyfajta kárpótlás azért, mert nem tudják elhagyni a
rendszert. Sokszor akkor sem, ha akarják, mert az önkormi kitalál valami
akadályt. Ma már ugye olyat nem találhat ki, hogy nem engedi a leválást a
szörnyű drága és a pénzzel pazarlóan bánó rendszerről, de pl nem engedi a
gáz vagy más odavezetését, a ház körüli földterület bolygatását.

Azért persze lehetne olyan rendszert is csinálni a leváláshoz, amihez nem
kell az önkori engedélye, a levegőből táplálkozó hőszivattyú. Ha a ház még
hőszigetelve is van, és nem 5 centis hungarocellel, akkor jóval olcsóbb
lenne valszleg a fűtés így is, mint akár az 5%-os áfájú távfűtés.

Viszont! Ez a módi mindenkinek lehetőség!! Láttam én is a tv-ben ilyen
árokparti meg egyéb helyeken engedélyezett cserje- és fakivágási
lehetőségeket, de úgy láttam, hogy ezeket elsősorban azok számára
gondolták, akik szinte végső stádiumú anyagi helyzetben vannak.