[Epitesz-barkacs] tetoablak es parasodas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 16., Szo, 11:03:54 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> [...]

Mármint belül? Mert belül leáramlás van, nincs feláramlás.
Attól még persze a tok beleszól a dologba: alul nem tud a hideg levegő úgy
"kifolyni", ezért ott sokkal hidegebb tud lenni az üvegfelület.

Csak sacc: a most elmúlt éjjel csillagos volt az ég. Ekkor dögerős a
kisugárzás.
Minden olyan felület, ami "lát" tereptárgyakat, sokkal kevésbé hül le,
mint amik nem. Pl autók teteje sokkal hamarabb deresedik le, mint az
oldala. Ha az ablak eresz alatt van, könnyen lehet, hogy alig lát eget.
Itt ugye hősugárzásról (hőmérsékleti sugárzásról) van szó, amire az ablak
átlátszatlan.

El tudom képzelni, hogy ez még a fenti jelenséget is inkább magyarázza,
vagy hozzájárul legalábbis. De ez mondom, csak saccometria, agyalás.
Logikusnak logikus.
A külső üvegfelület nem, vagy csak kevésbé "látja" a belső, meleg
tárgyakat, mert azokat a sugarakat már a belső megfogja. A két hatás
összeadódik.