[Epitesz-barkacs] kulacs

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 17., V, 01:25:02 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mi volna, ha 1literes aluminium tartály helyett egy 1000literes
> ibc (műanyag) tartály lenne, és mondjuk egy vizes pokrócokból lenne a
> vászonburkolat? és ez a vizes pokrócból párologna egy kis víz, ami
> így hűtené a túloldalon levő tartályt?

Ha a tartály vize meleg lenne, iszonyú sokat kéne várni arra a lehülésre,
ha meg hideg, akkor úgy jó, ahogy van, lassan melegedne csak fel, ha nem
süti a nap. A vizes pokróc esetleg a lehülést meg tudja akadályozni, de
folyton locsolgatni kéne, mert kánikulában biztosan gyorsan szárad.

Ezeknek a vízáteresztő kulacsoknak az a jótulajdonsága, hogy bentről
mindig átjut a kellő mennyiségű víz.

Autónál nem probléma venni valami hűtőládafélét, ami peltier segítségével
képes a hűvöset megtartani a belsejében. Én is vettem, de annyira
alászállt az igényességem, hogy nekem semmi problémám nincs abból, ha
kánikulában akár egy felforrósodott löttyöt kell meginnom. Lehet ez víz,
kóla, bármi, jó az úgy. :) Persze hosszabb utakra, ha pl tejet vagy más,
romlandó kaját is viszek, akkor jobb, ha berakom a hűtőládácskát.

Gyalog meg elfogadnám azt a hőfokot, ami adódik.