[Epitesz-barkacs] nincs para

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 21., Cs, 10:03:29 CET

Balázs Bámer wrote:

> Na, pár napra egyedül lettem itthon, megszűnt a pelenkamosás, főzés
> minimális, meg hát negyedannyian vagyok, mint családdal. Szerencsére
> az időjárás szinte teljesen állandó maradt, így a mérés jónak
> tekinthető: most két nap alatt sem alakul ki lécre lecsorgó páragyöngy
> a fűtetlen előszobában, a szobákban pedig megszűnt a jelenség.

Több gondolatom is támadt.
1. láthatóan a nők a felelősek a emberi édesvíz fogyasztás zöméért.
2. szomorú az egyedüllét. (Humor - nedvesség).
3. Csak ki ne száradj! :)
4. a sereg a férfiaknak van kitalálva. A férfiember, ha egyedül van,
könnyen leszokik még a fürdésről is. A nőknél ez nem fordulhat elő, ők
alapvetően a kacsától származnak, ez még az alakjukon is felismerhető. :-)
5. Ha hosszabb lenne ez az állapot, a főzés még minimálisabb lenne. Ebből
aztán pára nem keletkezne. Egy férfiember a főzési párát igyexik gyorsan
ajtón kívülre juttatni. A nő elviseli, ha a plafonról is csöpög a víz,
szinte természetesnek tartja. Sőt, rá is tesz, pl max lángon vagy
fokozaton nyomatja a dolgokat. Az a felismerés, hogy a víz hőfoka nem nő
úgyse 100 fok fölé (vagy a kuktában az adott nyomáshoz tartozó fölé), és
hogy a többlethő csak a víz gőzzé alakítására használódik, még sok esetben
az ezügyben képzett (pl vegyész vagy más mérnök végzettségű) nőknél is
feledésbe merül, a többieknek meg elmagyarázhatatlan.
Ennek folyománya: nők jelenlétében a páratermelés nem a vízfelhasználással
arányosan nő, hanem annál meredekebben.
6. a sivatagok létrejöttéért az ott élő nők a felelősek.

:-)