[Epitesz-barkacs] Margit-hid

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 21., Cs, 10:41:04 CET

Hofferek Attila wrote:

> Egy dolguk lett volna, már az elején a valódi számokkal előjönni
> (pofánröhögöm, aki azt mondja, nem lehetett előre tudni), nem negyede
> meg tizede annyit hazudgálni.

Ez nem az építők sara. Így működik az általad annyira preferált állami
monstrum, a közbeszerzés... Ilyen két maszek között sohasem fordulna elő.

Normálisan az fordulhatna elő, hogy mielőtt nem szedik szét a szerkezetet,
senki nem mond felelősen előre nem ismert dolgokra árat. Na de az
államiban még az időjárást is előre meg kell tudni mondani. Mert az olyan
kurva jól működik, hogy ihaj.

Afelől sincs kétségem - megint az állami módi előnye - hogy a korrupció
itt aztán tutira szintén az egekbe hág. És mindegy lenne, hogy ki van
hatalmon. Itt most max ellenőrzésekkel lehetne valamit lefaragni belőle,
de megszűntetni nem lehet. A Margit híd nyilván állami beruházás, tehát ez
van, le kell nyelni a békából azt, amit nem veszünk észre, vagy nem tudunk
bizonyítani.

Anélkül, hogy értenék hozzá, elég evidensnek tűnik, hogy a teljes
felújítása egy ilyen műemléki jellegű szerkezetnek csak drágább lehet,
mint akár egy vadiúj híd építése. Ezt valszleg a szakemberek előre tudták.
Nem tudom, hogy lehetett sokkal kisebb árakkal kalkulálni, hacsaknem a
szétszedés előtt egy halom szerkezeti elem problémáját fel se tételezték.

Műszakilag szerintem elég nagy bravúr lehet a híd hosszában való lényegi
kettévágása, miközben a forgalom a maradék helyen tovább folyhat vmilyen
mértékben.

Jellemző a megnemértésre, hogy amikor már a taxisokat is kitiltották,
jöttek ilyen hülye dumák, hogy a nemtomhány tonnás busz az mehet, az 1
tonnás taxi meg nem. Ez afféle pösti agyzsugor hozzáállás. Meg se próbálni
megérteni, csípőből tüzelni a faszsággal. Miért pont csak ez az egy téma
lenne hasonló a híddal kapcsolatban? Az egész munka ennek a civil meg
politikai hozzáállásnak a jegyében fog telni, és amikor majd átadják,
akkor is jó savanyú lesz a szőlő, meg a szar is ízetlen marad. Hacsaknem -
is itt lehet egy jó kis jelenség - mivel az ovi fogja átvágni a szalagot,
hát valami nagyon emelkedett ünnepség lesz belőle, ahol majd ki lesz
emelve, hogy a választások után mennyire új alapokra került az egész
munka, még új fizikai törvényeket is fedeztek fel utána, amiket itt
alkalmaztak. :-) Meg leszámoltak a komcsi mérnökökkel, sikeresen
újratervezték az egészet, az elqrt terveket kidobták, a süllyesztő darukat
emelődarukra, a környék parkosításánál a lefelé növő fűből készült
pázsitot rendesen felfelé növőre cserélték... :-)