[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: padló alátét

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 21., Cs, 11:08:23 CET

Hofferek Attila wrote:

> Csak az nem hozza/viszi úgy a hőt, mint az X m3/h hozamú patak. Nem
> számoltam utána, de megkockáztatom, hogy ilyen hozam mellett a 0,5C-ról
> 0,25C-ra visszahűtéssel is simán ki tudnád fűteni az egész lakást.

Régen, amikor jártam arra magas talajvizes időkben, láttam vízzel alaposan
megtelt vízóraaknákat is.
Asszem Zolt nem a honfoglalás út felőli részen lakik, hanem a Gerinc utca
felé. Jól sejtem? A Honfoglalás úton, a patak partja közelében épült
házaknál talán nem is építettek egyetlen pincét sem.

Itt is lehet jókora a vízhozam, csak arról kell gondoskodni, hogy a
visszatérő víz másfelé menjen. Arra nyilván nincs mód, hogy az egész
patakvizet valaki átáramoltassa valami hőcserélőn, de nincs is rá szükség.
Itt csak úgy nézve az áramlást, akár 0,1m3/s is lehet a térfogatáram, ez
azért bazi nagy ám!

Ha 0,5-->0,25 fok változásból akar valaki pl 5kW-ot kinyerni, ahhoz
5/(4,2*0,25)=4,76, tehát nemegészen 5 liter/s-re volna szükség. De tök
felesleges a dolog, valamint a talajvíz a pataktól távolabb jóval melegebb
lehet. Szóval lehet az nyugodtan 6-8 fok is, és 2-re visszahűtve 5 fokos
hűtés, amihez csak negyed liter/s tartozik. Azért az se kicsi, közel
1m3/h. Én az elnyeletés oldaláról látnám a problémát. Hacsaknem - mint már
szóba került - van két kút. Patakfolyás-irányban kéne a dolgot művelni.
Bár ki tudja, hogy van ez a talajban. Meg - tudtommal - Zsolt nem tervez
semmiféle hőszivattyús dolgot. Pedig mecsoda lehetőség!!