[Epitesz-barkacs] Fw: padló alátét

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Jan. 21., Cs, 13:04:58 CET

jhidvegi írta 21 Jan 2010  10:44 levelében:
> Van mellette egy út, ami átmegy a vasút alatt, és annak a
> legmélyebb pontja tutira lejjebb van, mint a patak kijáratában lév~N
> víz-szint, ami persze azonos a duna vízszintjével. Az úton egy pillanatig
> sem állt a víz. Nem tudom, m~nszakilag hogy van megoldva, hogy még
> belvíz-szer~n tünemény se legyen, de nem jár szivattyú, szóval a
> szigeteléssel kell legyen megoldva, vagy olyanok a talajviszonyok.
Igen érdekesek a talajviszonyok arrafelé.
Az egész Budafok-Belvárosi rész a Duna évmilliók alatt lerakott
hordalékán áll, egyfajta régi ártéren.
A Játék utca a 100 éves árvízi csúcsvízszint magasságára van
feltöltve, az eredeti talajszint még látszik több helyen, pl. az SZTK
- iskola - exmozi által határolt játszógödrön.
A Templom hajója pntszerű, pillér alapokon áll. kb. 4 m-rrel a
jelenlegi talajszint alatt találtak teherhordó réteget, arra
betonoztak jókora pogácsákat és azokról jönnek fel a pillérek. Ha
megnézed a piac felőli oldalról, az utcáról is látszanak függőleges
bordák a hajón, azok a pillérek, amik lemennek ezekre a talpakra.
Ez a teherhordó réteg valami agyagos, meglehetősen vízzáró talaj
lehet, és a part felé még fel is emelkedhet. A Templom és a vasúti
töltés között van a szomszédnak egy bazi nagy kertje, ami 0,5 - 2 m-
rel lejjebb van, mint a Templom körüli talajszint. Ebben a kertben
van ásott kút és pince is. Mielőtt az új, alápincézett épületszárnyat
építeni kezdtük (a kivitelezés kezdése épp a tavaszi árhullám idejére
esett) megkérdeztük, a szomszédot, hogy mi a tapasztalata a talajvíz
szintjével kapcsolatban. Kiderült, hogy vagy 60 éve a családjuké a
telek, azóta ott víz soha nem jött föl, viszont nyaranta ki tud
száradni a kút.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu