[Epitesz-barkacs] Margit-hid

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 21., Cs, 13:49:06 CET

Hofferek Attila wrote:

> Tehát leírod, hogy a mostantól épült hidak közül egy sem fog összedőlni?
> Kevés hangyát szedtél még :-)

Nem a mostantól, hanem jó régóta, amióta ezeket a jelenségeket a hídépítő
mérnökök megismerték, nem fordulhat elő. Ma már szélsebességre meg a jóég
tudja, mimindenre is tudnak méretezni. Hallottam egy jó hosszú riportot a
megyeri híd egyik tervezőjével, onnan sokminden kiderült. Ez ma már nem
olyan szakma, mint az elektro-n a skacok, hogy "gyárekák, dobjatok má meg
egy kapcsirajzzal, mert még sosem csináltam ilyen nemtommit, nem értek
hozzá, de kéne csinálnom, mert termék lesz belőle..." Nem, ezek annál
sokkal profibbak. Kevés kell belőlük, mert kevés híd épül, akik viszont
benne vannak, azok kurvára értik a dolgukat.