[Epitesz-barkacs] padloalatet

Agyagos János agyagos at enternet.hu
2010. Jan. 21., Cs, 16:31:24 CET

2010. 01. 21, csütörtök keltezéssel :
>         jhidvegi írta 20 Jan 2010  16:41 levelében:
>         > ha valaki pont a partján lakik, és elcsen a patakból némi
>         vizet, meg
>         > vissza is ereszti akár fńtve, akár hńtve, azt megteheti
>         jogszerńen?
>         Nem, biztos kell hozzá vízjogi engedély.

      Pontosan.
      A tavasszal voltam Jásdon, ahol egy múzeumként működő vízimalom
   tulajdonosa elmondta, hogy a vizet csak akkor -és csak addig- engedi
rá a malomkerékre, amíg a látogatók ott vannak. Nem azért, mert hogy
kopik a malom, hanem mert a vízkivételi engedélyben meg van határozva a
kivehető mennyiség. Ráadásul az így kivett -elterelt- víz  visszaengedve
már szennyvíznek számít, és ezért ez után neki környezetterhelési díjat
is kell fizetnie.

>         Zsolt esetében inkább egy a patakmederben elsüllyesztett
>         csőregiszter
>         jöhetne szóba, azzal nem történik vízkivétel. Talán ott még
>         nem tart
>         a jogalkotás, hogy a hőkivétel fogalmát is bevezették
>         volna :-)

      csak emlegesd...

>         Udv
>
>         szepygab