[Epitesz-barkacs] Fw: padloalatet

cst maguspr at freemail.hu
2010. Jan. 21., Cs, 18:24:51 CET

http://mek.oszk.hu/00600/00652/00652.htm

Gábor Andor

Polgár
Könyörgöm alássan... itten töltik ki a vallomást a jövedelemadó és a
vagyonadó kivetéséhez?

Tisztviselő
Miután ez az adóhivatal, itt.

Polgár
Könyörgöm alássan beidéztek.

Tisztviselő
Hát persze, hogy beidéztük. Biztosan nem töltötte ki a vallomást a
jövedelemadó és a vagyonadó kivetéséhez.

Polgár
Azt hiszem azt nem töltöttem ki.

Tisztviselő
Mit?

Polgár
A vallomást a jövedelemadó és a vagyonadó kivetéséhez.

Tisztviselő
Nem olvasta a falragaszt?

Polgár
Nem, kérem. Nincs nekem arra időm.

Tisztviselő
Az újságokban is benne volt. Nem olvasta az újságokat?

Polgár
Nem kérem. Nincs nekem arra időm.

Tisztviselő
Hát az mindegy. A büntetést megfizeti, a vallomást a jövedelem- és a
vagyonadó kivetéséhez a helyszínen megteszi. Egy: Neve?

Polgár
Bisztrice János. (fővárosi adózó polgár.)

Tisztviselő
Kettő: Hol lakik?

Polgár
Budapesten.

Tisztviselő
Ha belföldön tartózkodik, de ha külföldön tartózkodik? Több lakóhely esetén
a megadóztatás helyének megjelölése.

Polgár
Hogyhogy, kérem?

Tisztviselő
Három: Ha több helyen lakik, hol kívánja, hogy megadóztassák?

Polgár
Esedezem, én sehol se kívánom, hogy megadóztassanak.

Tisztviselő
De, ha mégis kívánja?

Polgár
Akkor,.... akkor... álljon belém a nyavalya, ha én ilyet kívánok.

Tisztviselő
De barátom, valahol csak meg kell hogy adóztassuk!

Polgár
Tessék talán itt, ha már ilyen szépen együtt vagyunk,

Tisztviselő
Hát hány helyen lakik?

Polgár
Egy helyen, kérem. Azt az egyet is alig győzöm fizetni.

Tisztviselő
Négy! Most következik az összes jövedelem részletezése.

Polgár
Kérem szépen, minek azt részletezni?

Tisztviselő
Mert azt részletezni kell! Ha az adóköteles a jövedelemadónak alanyát nem
képező, illetve képező valamely belföldi vállalatnak, illetve közkereseti és
betéti társaságnak, illetve ezeknek nem minősíthető, azaz társas
vállalatnak, illetve vagyonközösségnek részese, ennek a belföldi
vállalatnak, illetve belföldi vagyonközösségnek neve, illetve székhelye...?!

Polgár
Illetve...?! Bumm!

Tisztviselő
Nos? Hát nem értette, amit felolvastam?

Polgár
Hogyne értettem volna, ahogy parancsolni méltóztatik, illetve: ahogy
méltóztatik parancsolni.

Tisztviselő
Vagyis: mennyi?

Polgár
Bummbumm! Sok. Nagyon sok!

Tisztviselő
Mégis mennyi?

Polgár
Hát- ennyi! Rettenetes!

Tisztviselő
Vagyis ebben a rublikában nincs mit bevallania?

Polgár
(bólint)

Tisztviselő
Akkor folytatjuk.

Polgár
Hány féle adónem van még hátra?

Tisztviselő
Harminchárom!* Na mit szól ehhez?

Polgár
Kicsit savanyú (szédül, beköti a fejét, bevesz két aszpirint)

Tisztviselő
Mit?

Polgár
A bevétel!

Tisztviselő
Hát mennyit vett be?

Polgár
Kettőt.

Tisztviselő
Mit? Koronát, vagy forintot?

Polgár
Nem, kérem. Aszpirintot.

Tisztviselő
Az eljárást egyszerűsíthetjük.

Polgár
Hogy-hogy kérem? A legszigorúbb kritika sem találhat rajtam több
adókivetnivalót.

Tisztviselő
Mért jött akkor ide?

Polgár
Mert beidéztek.

Tisztviselő
De ha nincs jövedelme, akkor nincs mit bevallani!

Polgár
Dehogy nincs kérem! Bevallom, hogy nincs jövedelmem!

Tisztviselő
Az nem létezik Nincs jövedelme! Nagyszerű! Javai vannak! S ami az öné, az az
államé. Ne teketóriázzunk! Karhatalmat fogok igénybe venni!!

Polgár
Kérem, itt az órám és a láncom!

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
Kérem. Itt a gyűrűm és a tárcám!

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
A gombjaim, a plombjaim!

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
A mandzsettám, a gallérom!

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
Uram! Itt a kabátom!

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
Hölgyeim! Itt a mellényem!

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
Én nem bánom, én nem bánom itt a...

Tisztviselő
Kevés!

Polgár
Uraim! Hölgyeim! Adóalanyok! Az új adórendszer kivetkeztében, illetve
következtében csak így jelenthetem be, hogy a kivetkező szám után a
következő szám következik. És még az sem adómentes!

----

* Tisztviselő
Első főcsoport: vagyonadó, nagyonadó, agyonadó, ezt csak akkor kell fizetni,
ha halálos baleset éri. Jövedelmi adó, ezt akkor kell fizetni, ha jön.
Menedelmi adó, ezt akkor kell fizetni, ha megy. Birodalmi adó, ezt akkor
kell fizetni, ha bírja. Sirodalmi adó, ezt akkor, ha nem bírja. Nyereségadó,
vereségadó, feleségadó, kereset-adó, balesetadó, örökösadó, kövezetvám,
övezetvám, nevezetvám, hehezetvám és leheletvám - Hamégtelikadó,
Csakabőritadó, Nincskegyelemadó, Sosebúsuljadó, Beledögleszadó. Több nincs!

----