[Epitesz-barkacs] szures szellozteto rendszerben

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Jan. 27., Sze, 15:45:33 CET

Kormos Imre írta 27 Jan 2010  14:28 levelében:
> Ráadásul, ha a lakásban valamilyen kályha van, akkor
> visszaszipkázhat a kéményb~Nl, ami akkor is büdös, ha épp nem ég.
Azért ezeket a rendszereket alapvetően nem olyan lakásokba tervezték,
ahol még nyílt égésterű tüzelőberendezések vannak. Cserépkályhánál,
kandallónál is megoldható, hogy kívülről szívja az égési levegőt, ne
a lakás légteréből.

> Én egyébként is több (!!sz~nrt!!) leveg~Nt fuvatnék be a lakásba, mint
> amennyit kiszivatok (még a hatásfok romlása árán is), mert akkor a lakásban
> túlnyomás van, ajtónyitáskor a küls~N poros leveg~N kevésbé indul meg befele.
> Sokat segit a lakás portalanitásában.
Szerintem nem szignifikáns. Sokkal fontosabb a bejövő levegő szűrés
por, esetleg pollenek ellen. Gondold meg, hogy óránként kicserélődik
a teljes légtér fele. Ehhez képest egy ajtónyitás esetén az előszoba
fele fog kicserélődni. Sokkal több port hozol be a cipődön, ruhádon,
bőrödön. (A házipor jó része amúgy sem bejön, bent keletkezik.)

Udv

szepygab
http://jokaja.hu