[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 14:22:44 CET

Balázs Bámer wrote:
> Szervusz Attila!

> Ja, biztos létezik kellően durva légszállítású kompresszor is. Pl.
> Atlas Copco elég nagyokat is forgalmaz:
> http://productpagesct.atlascopco.com/EN/HU/oil-free-compressors.html
>
> de ha halkat választ, vagy elég messze telepíti, orgonát is rá lehet
> kötni és forró levegővel lehet játszani (-:

Látom, jókat humorizáltok a dolgon, pedig egy hajszárítót megnézve nem is
olyan ménkű nagy légszállítás tartozik mondjuk 1500W-hoz.
Mágus azt kérdezte, mekkora be- és kivezető csatornákat kéne használni. Ha
nem az eredeti vízcsonkok vannak ott, hanem valami jóval nagyobb
keresztmetszetű, akkor működhet, persze nem úgy, hogy megrakva dugig, hogy
20kW jöjjön le róla, de ha lehet néhány kW-tal is működtetni, esetleg
valami plusz lemezt berakni közvetlen a tűztér azon részén, ahol az izzó
szén-fa... van, akkor meg lehet csinálni. A befúvási oldalon kell a
ventillátor. Ha jó nagyok a keresztmetszetek (dm2 nagyságrendű), a dolog
működhet simán.

Ha megnéztek egy fűtő klímát pl, simán kinyom magából 3-4kW-ot úgy, hogy
nem forró a levegő, és nem viszi el a huzat a papírokat, ruhákat.

A hatásfok más kérdés, talán annyira nem lesz rossz. Gondolom valami olcsó
vagy ingyen rendelkezésre álló anyagok elégetése lenne a cél.