[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 15:15:53 CET

Balázs Bámer wrote:

> Ha belegondolsz, a fűtő klíma meg a hajszárító sem nagy
> nyomáskülönbség leküzdésére van tervezve. Itt nyilván nem a kazánházig
> menne csak a levegő, így máris dögösebb betáp kell.

Nem hinném, hogy Mágus kazánházat szeretne építeni, max azt, hogy valahol
a ház mellett kint megoldana valami mobil kazánt, amiben ezt-azt
eltüzelne, és rövid úton bevezetné a szobába a levegőt. Simán el tudok
képzelni akár olyat is, hogy abból a könnyen beszerezhető alu
harmonikacsővel oldaná meg, az flexibilisnek fogható fel. Lakásból alul
hideg levegő ki, ventillátoron át bele a kazánba, onnan meg direktben a
meleg levegő vissza a lakásba.
Amin el kell gondolkodni: a ventillátor szünetmentes ellátása. Ha ez
aksiról jár, akkor a dolog megoldható. Ha gond van, merül ki az aksi pl,
erre lehet valami jelzést kitalálni, és legrosszabb esetben ki kell
kanalazni a kazán tartalmát, el kell oltani, és kész.

> Erre nem mernék alapozni. Ha egyszer valamiért belezuttyan valami,
> vagy fázik az asszony és rendesen megrakja, oda a kazán a tél közepén.

Nyilván ez nem egy profi megoldás, ez valami plusz hőforrás akar lenni
inkább. Jobban tenné a srác, hogy a már korábban megvásárolt klímát
összerakná, és használná egészséggel és kényelemmel, és ezzel a kazános
mókával csak kiegészítené.

> volt, de ha próbáltatok már akár porszívóval csőbe fúvatni vagy
> szívatni, hangerőben nincs az olyan messze tőle...

Szerintem abból indulsz ki, hogy megtartaná az eredeti csőcsonkokat. Pedig
az első emilben a kérdés kifejezetten erre irányult. Nyilván nem tartaná
meg.