[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 16:54:42 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Elvileg ezért lenne jó egy ilyen időszakosan használt épületnél a
> légfűtés, hogy _ne_ kelljen mindezt felfűteni.

Csak akkor tudod legalább részlegesen nem felfűteni, ha óriási a
teljesítmény. Mert ugye van a templom jelentős falfelülete, és ha az
mondjuk -6 fokra van lehülve, jelentős teljesítményt von ki a levegőből.
Számszerűsíteni is lehet kb: ha a léghőmérséklet mondjuk +14 fok, amiben
még simán fáznak az öregek, főleg az asszonyok, akkor 20 fok a különbség,
tehát kb 2W/m2 a falak hőfelvétele. Meg a többi áthült tárgyé is. Mekkora
is lehet az összfelület? Sacc 800m2, az 1,6kW

Magának a levegőnek a felfűtéséhez - iménti levél - kb 1kJ/m3K*20K=20kJ/m3
kell. Kb 2000m3-rel számolva 40ezer kJ kell a levegő felfűtéséhez. Ha ez
épphogy sikerült 3 óra alatt, az a fűtőteljesítmény nem lehetett 4-5kW-nál
több.

> Léteznek elektromos padfűtések, de egyrész egy kisebb trafóház kell a
> megtáplálásához, másrészt ezek többnyire az üléslap aljára szerelt
> sugárzók. A helyzet úgy néz ki, hogy a lábfeje lefagy, a térdénél
> megsül, és a derekától felfelé már megint fagy :-(

Úgy érted, hogy ezek már be vannak szerelve?

Valszleg jobb lenne, ha csak valami 10-20kW-tal a levegő volna felfűtve
csak kb 1 órával előtte, és meg is kéne tartani a léghőmérsékletet, amihez
már csak 2-3 kW kellhet, ha a nemkívánt szellőzést is belevesszük.
(Ajtónyitogatás, és nem kis bebújós ajtóról van biztos szó. Még nem jártam
ott.)

Ez a 10-20kW áramból is összejöhet, nem is lenne olyan veszett drága, nem?
Alkalmanként 1000Ft kibírhatónak tűnik. Műszakilag a 20kW kisebb, mint
30A/fázis.