[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 17:24:13 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Egy óra alatt leglább 10-15 liter tüzelőolaj fogy.

Nem tudom, mit számoltam félre, de itt vmi nem stimmel. Tényleg kéne tudni
az össz felületet, beleértve padokat, mindent, zegzugokat... ez szabja
meg, hogy mennyi az elvont teljesítmény, amíg hidegek a tömegek.

Ha persze a tömegeket is meg kell melegíteni, minimum a berendezési
tárgyakat, mert ugye jéghideg padokra ciki ülni, akkor ezt is bele kéne
számolni az energiamérlegbe.

A tapasztalat a döntő. Csak nem olyan rossz annak a fűtőketyerének a
hatásfoka, megvan mondjuk 60%, ha gonosz módon számolom :), akkor tisztán
10 liter olaj energiatartalma megy be, az meg minimum 40MJ/kg, szóval
bemegy vagy 400MJ. Ez 10-szer annyi, mint amennyi 2000m3 levegő 20 fokkal
való felmelegítéséhez kell, szóval a zöm a berendezési tárgyak,
falfelületek felmelegítésére fordítódik.

A tiszta teljesítmény is ezek szerint minimum 400MJ/(3*3600s)=37kW.
Elektromos fűtés felejtve. :)

Marha nagy lehet a berendezési tárgyak és falak összfelülete.