[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 29., P, 18:07:20 CET

Csináltam egy egyszerű kísérletet, hogy lássam, milyen forró levegő
mennyire tűzveszélyes.

Hőlégfúvóval dolgoztam, abban a fokozatban volt, amikor - elvileg - 500
fokos levegőt fúj.

Meg nitróval, és azt csináltam, hogy kis összegyűrt wc-papírdarabot, ami
még érezhetően nitrós volt, leraktam egy vasplatnira, lefogattam egy
villáskulccsal, és gondoltam, max meggyullad, ha közelről rányomom a forró
levegőt.

Hát nem! Villámgyorsan megszáradt, aztán elbarnult a papír, egészen
sötétre, de meggyulladni az istennek sem akart. Aztán még párszor újra
megpróbáltam, csak odáig jutott, hogy amikor elvettem a hőlégfúvót, akkor
kicsit füstölt a papír, de azt is abbahagyta hamar. A nitrónak semmi
szerepe nem volt, az csak simán gyorsan elpárolgott.

Szóval, ha a levegős kazánból mondjuk 200 fokos levegő jön, és nem megy rá
semmi éghetőre, az még tök biztonságosnak tűnik.