[Epitesz-barkacs] mustfokolo kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 30., Szo, 00:32:50 CET

> mustfokoló fokbeosztásához

Ha már must: nekem nagyon tetszik az a relatíve új borászati eljárás,
miszerint semmit nem adnak hozzá pl a musthoz, hanem egyszerűen RO
eljárással eltávolítanak belőle vmennyi vizet, ezzel betöményedik.
Szerintem senkinek nem lehet ez ellen egy árva kifogása sem, hacsaknem
belekötnek az RO szűrőbe, mint szennyezőforrásba. De ez már elég vézna
erőlködés lenne.

Persze én nem vagyok borász, meg az egész téma semennyire sem érint.
Akiket meg érinti, azok védekeznek mindenféle ellen. Pl a franciáknál van
olyan, hogy az évjáratok hadd legyenek különbözők, nem szabad
belepiszkálni...

Amit nem értek viszont: alkohol miatt talán több élet megy tönkre, mint
drog miatt. Mégis az államok az alkoholtermelést (hogy összevegyem mindet,
ami alkoholos pia) támogatandónak tartják, és sokszor támogatják is azon
az alapon, hogy "kulturált borfogyasztás meg pálinkafogyasztás..."
Ugyanmár! (Persze tudom, ez egyéni hőbörgés, maradjon az én egyéni szoc
problémám.)