[Epitesz-barkacs] mustfokolo kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jan. 30., Szo, 01:12:22 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.01.30. 00:32:50 +1h-kor írta:

> Ha már must: nekem nagyon tetszik az a relatíve új borászati eljárás,
> miszerint semmit nem adnak hozzá pl a musthoz, hanem egyszerűen RO
> eljárással eltávolítanak belőle vmennyi vizet, ezzel betöményedik.
> Szerintem senkinek nem lehet ez ellen egy árva kifogása sem, hacsaknem
> belekötnek az RO szűrőbe, mint szennyezőforrásba. De ez már elég vézna
> erőlködés lenne.

ez egy ügyes megoldás :-)  legalább nem kell répacukrozni!  :-)

> Persze én nem vagyok borász, meg az egész téma semennyire sem érint.
> Akiket meg érinti, azok védekeznek mindenféle ellen. Pl a franciáknál van
> olyan, hogy az évjáratok hadd legyenek különbözők, nem szabad
> belepiszkálni...

:-)

> Amit nem értek viszont: alkohol miatt talán több élet megy tönkre, mint
> drog miatt. Mégis az államok az alkoholtermelést (hogy összevegyem mindet,
> ami alkoholos pia) támogatandónak tartják, és sokszor támogatják is azon

leginkább a jövedékadó miatt!
----------
egyszer egy KSH adat alapján (1990-es évek elején) kiszámítottuk, hogy a
szeszes italok jövedékeiből az adott évben melyik minisztérium költségvetése
termelődött ki

kb ilyen arányok voltak:
sör fogyasztás litere x jövedéki adó  nagyobb, mint a honvédelem költségvetése
ezen belül a  csapoltsörből .....  a pizsamások (tábornok, dandártábornok,
...)
pálinka (+ egyéb tömény) jövedékeiből   több, mint a belügyminisztérium
költségvetése
bor --->  egészségügy költségvetése

szóval valami olyan jött ki, hogy az alkoholisták az egész költségvetést
"kitermelték"

dohányjövedék ---> ott is valami bődületes volt :-)
arany  -----> parlament + palotaőrség költségvetése
ezt egy programozási feladat gyanánt, 3 táblázatból  :-)
(
1.) jövedéki adók pl. Ft/liter
2) alkoholfogyasztás alkoholnemenként  literben
3) költségvetési szervek költségvetése  Ft
)