[Epitesz-barkacs] Padlofutescso

mekk elek mekk-elek at freeweb.hu
2010. Júl. 1., Cs, 19:30:42 CEST

Kedves Szepygab!

2010. június 30., 20:41:39, írtad:

> A padlófűtőcső nem alubetétes, azon egy ráextrudált műanyag réteg
> adja a zárást. Jellemzően mások a méretei is, más fittigekkel megy.

> Én lehetőleg kerülöm a vegyes rendszereket, ami bonyolódik könnyebben
> romlik vagy hibázik.
> Nem tudom van-e adatod a folyozó hőigényéről? Kb. 80 W/m2 hőleadással
> számolhatsz a padlófűtésnél, megnézheted, hogy elég-e radiátor
> nélkül. Mondjuk pont a kis alapterületű helyiségeknél szokott gond
> lenni.

> Udv

> szepygab
> [...]

Én  nem  vagyok szakember központi fűtés ügyben, de mivel az egyik fiam
az, meg érdekel is a téma, így hallok, látok ezt-azt :).

Azt  ötrétegűt  sok  helyen  használják  padlófűtésnél.  Nálam a kerti
medencefűtés   van  ilyennel  megoldva.  A  padlófűtésnek  radiátorral
kiegészítve  egészen  más  a  komfortérzete.  Először  is  az embernek
időnként a nagy hidegből bejőve a lakásba, szüksége van egy pontra ahol
élvezheti  a  hősugárzást, plusz párásító edényt, szárítandó ruhát lehet rá helyezni, ha
az  ablaknál van semlegesíti az ablakról sugárzó hideget, és csökkenti
a  padlófűtésre  jellemző  szállingózó port azáltal, hogy a helységben
olyan  légáramlást  hoz  létre,  amely a túlsó oldalon lecsapatja azt.
Tudom,  ezt  megoldandó  szokták  pl.  az  ablaknál  sűrűbbre  venni a
padlófűtéscsövet,  de az csak pót megoldás :). Aztán mikor bármi okból
probléma  lesz  a  padlófűtés  csőrendszerével,  milyen  jól jön, hogy
maximum  a  meglévő  radiátort  kell  nagyobbra cserélni és nem utólag
kiépíteni   azt.  Mert  feltörni  a  szoba  betonját, burkolatát  a  padlófűtéscső
cseréjéhez, javításához már kevesen vállalkoznak majd rá.

Laikus Feri.