[Epitesz-barkacs] Fw: plexit, polikarbonatot, hobbyglass-t mivel lehet mattitani?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Júl. 9., P, 15:25:44 CEST

Szervusz HJózsi!

> Végülis elő tudtam állítani a jelenséget, tehát a gyenge mélységélességet -
> szupermakróval. :-) Ha bekapcsoltam, akkor a közel tartott tárgy éles volt,

A mélységélesség CSAK a rekesztől és a tárgy-kép arányától, tehát a
nagyítástól függ. Azért nagy ezeknek a kicsi digiteknek a
mélységélessége, mert nagyon kicsi az érzékelő, akár fél centi a
nagyobbik oldala és nagyon le kell kicsinyítse a képet az obi. Legyen
a gyújtótávolsága 8 mm, ami itt esetleg már enyhe tele. Ami kisfilmes
gépen 8 mm-es obi volt, az a teljes félteret befogó, 180 fokos
halszem. Na, annak is akkora volt a mélységélessége, hogy nem sok
teteje volt élességet állítani. Persze azzal nem is makróztak (-:

A másik fele a régi 13*18 vagy még nagyobb képet rajzoló portréobik.
Ott alig volt kicsinyítés, így baromi kicsi volt a mélységélesség. Ha
belőtték a modell közelebbi szemét (!) élesre, a másik bőven nem volt
az, a füle meg tök homályos volt. Ezek ott normálobik, de kisfilmesen
ez a gyújtótávolság (250 mm) már erős tele, aminek UGYANOLYAN
mélységélessége volt azonos rekeszelés esetén, mint a nagy
portréobinak. Ezekkel, vagy még hosszabbakkal lehet ezért jól vadat,
madarat fotózni kisfilmre, mert nem zavar a háttér. Meg úgysem lehetne
közel menni...

szia: Balázs