[Epitesz-barkacs] Fw: a haz GPS koord. lekerdezes?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Júl. 14., Sze, 10:33:38 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 2 épület között ÉNY-DK irányban kb 35m távolságon
> érezhető eltérés tud lenni
>
> 47.405887,  19.201999
> és
> 47.405691,   19.202117
>
> nagyon régen foglalkoztam térképészeti adatokkal, és nem jut
> eszembe, hogy a hatodik tizedesjegynél 1 egység eltérés hány méternek
> felel meg?

Ha méterek is érdekelnek, akkor jobb módszer is van, marha pontosnak tűnik, és
még mindig ugyanitt vagyunk.

Jobbra fent találsz egy piros feliratot, hogy "új". Arra rákattintva feljön egy
kép, amiben be lehet kapcsolni többféle dolgot, pl a távolságmérőt.
Ha ez be van kapcsolva, akkor lent a térképeken szokásos lépték mellett van egy
kis ikon a bal végén, arra rákattintva aktiválod. Valamelyik egérgombbal (most
már óvatosabb vagyok fejből) lerakod a startpontot, aztán a másik pontot, közé
fog húzni egy vastag piros vonalat, és bal oldalon kiírja a távolságot.

Amúgy meg: A föld sugara kb R=6370km.
Ha van két pont, ami közt van x távolság, és legyen a-val jelölve a szög, ami
ehhez a távolsághoz tartozik, akkor x=R*a, ahol x és R ugyanabban a
mértékegységben legyen, az a szög meg radiánban.

A fenti eltérés pl a 47-nél 1,96e-4 fok, ezt pi/180-nal szorozva megvan
radiánban: 3,42e-6 rad.
x=3,42e-6*6370e3(m)=21,8 m az egyik irányban.
Ugyanezt megcsinálod a másik irányban, nevezzük ezt y-nak.
A valódi távolság meg L=gyök(x^2+y^2)