[Epitesz-barkacs] szolgaltatovaltason gondolkodom

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Júl. 30., P, 13:20:35 CEST

2010.07.30. 12:55 keltezéssel, mekk elek írta:
> Cca.    5    éve   az   egyik   ismert   kórházunk  táján  volt  előre
> bejelentett áramszünet. Nosza
> beröffentették  a  hasonlóan az egész környéket megrengető generátort,
> amit  ráadásul  nem sokkal előtte újítottak fel. Működött is gond
> nélkül,  csak  kiderült,  hogy a felújításnál  pont  a műtők és még pár létfontosságú
> berendezés     valahogy    kimaradt    a   szükség  áramellátásból. Az
> egyéb  ottani "szünetmentesek" sem  bírták természetesen (jogosan) sokáig.   Mire
> valahogy   barkácsmegoldásokkal,   hosszabbítókkal   úrrá   lettek   a
> [...]

Amiről én írtam ott úgy van, hogy van két szobányi szünetmentes,
darabonként olyan jókora hüttőszekrény méretűek, meg a generátorok, és
ezek betápszinten látják el az épületet, tehát még a kávéfőzőt is.
Áramszünet esetén a szünetmentes ugye táplál tovább, ez kb 5-10 percig
bírja, addig beindul a generátor, ami a -közben hálózatról leválasztott-
betáp ágra dolgozik. Villany visszajövetelkor meg vár 5 percet az
okosság, hátha elmegy még egyszer, aztán leválasztja a generátorokat,
visszateszi a villanyt, a generátorok még mennek üresben kb negyed órát,
aztán leállnak.