[Epitesz-barkacs] akkutema

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 8., K, 11:44:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy adott  töltő  a 2akkus AAA -t 70mA-rel tölti,
>
> 1700 mAh -s AAA akku  170mA-rel  15h lenne,
> de 70mA-rel meg 36h lenne, állandóan bedugva
> ez csepptöltés?

Sajnos nem tudom, de gyanús, hogy ez azért annál több.

Ha van egy vacak aksi, ami mondjuk 3 nap alatt kisül, legyen 2160mAh-s (az
egyszerűség kedvéért :-) ), akkor, ha a csepptöltés pont a kisülést kompenzálná,
2130mAó/(3*24óra)=30mA lenne.

Ettől függetlenül el tudom képzelni (ki kéne próbálni), hogy a 70mA is rajta
hagyható tartósan az aksin. Kinézel valami szarabb példányt, amiért nem kár, és
valami barkács módon (nem a töltőben) odahuzalozva rákötöd a 70mA-t, és
körberakod valamivel, ha netán felrobbanna (valószínűtlen), akkor ne legyen
belőle probléma.

Azért mondom, hogy nem lesz, mert van nekem egy 9V-os NiCd aksim (azaz már csak
volt), amit ráakasztottam egy számára erősebb áramkára (kb 120mA), de
ottfelejtettem. Szépen megdagadtak a cellák, és kinyomta magát a tokból, itt-ott
kifolyt, de nem robbant. A kisebb áram, amin rajta szoktam felejteni hosszabb
ideig is, kb 16mA-en a 170mAh-s aksit, szóval kb C10, ebből van NiMH is.

Szóval ezután mégis azt mondom, hogy az 1700mAh-sra tartósan rárakhatod a
70mA-t, nem lesz baj.

A feltöltöttséget úgy érzékelheted, ha van valami kéziműszered, hogy lesz egy
max fesz az aksin, aztán elkezd csökkenni. Ha már a csökkent érték állandósult,
akkor tutira fel van töltve. Valahol 1,4V környékén lesz.