[Epitesz-barkacs] elemes ora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 8., K, 17:10:43 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Digitális, vagy léptetős?
> A digitális mikroampreket, már feltéve, hogy nem valami múzeumból
> szalajtott LED kijelzős a ketyere - esetleg retro nixie-s :-)

Ezeket a nagyon kisfogyasztású ketyeréket áramfelvételileg nem könnyű megmérni.

Nekem valszleg sikerülne úgy, hogy a műszernek van olyan állása, amikor valami
2Gohm vagy még több a bemenőellenállása (200mV-ig), tehát a kicsi árammal akár
Mohmos ellenállások is sorbaköthetők, és az ezen mérhető fesszel már lehet
valamit kezdeni. Pl 10mV 10Mohm az 1 nanoamper. A műszer pedig képes
tizedmV-okat is mérni.

Hirtelen ki is találtam, hogy fogom megmérni a műszer belső ellenállását:
Fogok egy feszforrást (legyen 100mV), rárakok egy kondit, és a kondin keresztül
megmérem ezt a 100mV-ot. A mérőáram feltölti a kondit, ezért bármilyen pici is a
mérőáram, találok olyan kicsi kondit, amit képes mondjuk tíz másodperc körüli
idővel félfeszre tölteni.

Nem biztos, hogy most csinálom meg a mérést. :-)