[Epitesz-barkacs] langyossag es csepptoltes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 10., Cs, 18:50:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy adott  2700mAh akkupáros
>
> a csepptöltéshez  elvileg
> 0.03C *  2700  =  81mA  és
> 0.05C *  2700  = 135mA között
> lenne jó
>
> 130mA mellett langyos lett, ekkorával töltődött a gyári töltőn,
> és a feltöltöttséget elérő időben kezdett felmelegedni
>
> jobb lenne ezt a 130mA -t  tovább csökkenteni?

Igen, annyira, hogy a melegedés ne is jöjjön létre. Mondjuk 30mA vagy akár még
kisebb jó lenne.

A csepptöltésnek végülis az az értelme, hogy az önkisülést biztosan kompenzálja.

Amúgy azt valószínűsítem, hogy ha ezeket a fenti adatokat találtad, mint
"elvileg...", akkor az jó lehet valódi 2700mAh-s aksikhoz. De amelyikre csak rá
van írva, a tény meg a felét se éri el, oda már nem jó.

A hő amúgy érthető: 1,4...1,45V 0,13A az kb 0,18-0,19W. Egy ilyen AA külső
felülete meg 0,2 dm2 körüli, tehát a felületi hőáramsűrűség 0,9W/dm2 táján van.
Ehhez 8-10 fokos túlhőmérséklet tartozik, tehát érezhetően langyos kell legyen.
Mert ugye ha már nem vesz fel kémiai energiát, akkor az összes bele menő vill
teljesímény hővé alakul.

Mivel magától, tehát önkisüléstől nem lenne langyos, ez a benyomott delej tök
felesleges akkor is, ha ez valóban ekkora kapacú aksi lenne.