[Epitesz-barkacs] reflektoros szomszedidegelo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 16., Sze, 13:44:48 CEST

Dienes József wrote:

> Szóval az az ötletem, hogy ha létezik olyan infra-LED,
> aminek a felvillanására beindul a szomszéd lámpája,
> akkor egy hasonló áramkörrel megoldható, hogy éjjel
> egyfolytában felgyulladjon-kialudjon a reflektor.

Ez tök jó ötlet!
Valószínű, hogy ha a kis led világít rá az érzékelőre, nem indul be, ahogy pl
egy egérre sem, vagy más, kisméretű hőforrásra. Van, amelyik macskára sem.
Szóval asszem egy nagyobb ernyőfélére, fémfelületre, parabolára kéne küldeni a
fényt, ha a direkt módi nem működik.

A villogás úgy állítható be, hogy van a lámpának valami minimális felvillanási
ideje, és ki kell várni, hogy az izzószál kihűljön. Tehát, ha mondjuk 10
másodpercig világít, akkor elalvás után kell mondjuk 5 vagy másik 10 másodperc.
Ha elég gyorsan van felvillantva újra, és az izzószál még jó meleg, akkor nem
jön létre az a szálszakadást előidéző hatás.

Minden éjjel kéne bekapcsolni lefekvés után, amikor már nem zavaró.

Idővel a visszatükrözősdit se vetném el. Nagy tábla fényes lemez, akár bármiből,
de alufóliával bevonva, és úgy hajlítva, hogy valami lényeges ablakon
(hálószoba) koncentrálódjon a fény.

Akárhogy is, elképesztő ez a direkt kibaszósdi. Hogy nem lehet megbeszélni vele.
Semmiből sem állna olyanra állítani, hogy csak akkor gyulladjon fel, amikor az ő
kertjében járkál bárki, mert hogy a képből látszott, hogy összefüggő, nem
átlátszó kerítés van. Ez natúr rosszindulat. Nem értem, miért jó így élni bárhol
is.