[Epitesz-barkacs] reflektoros szomszedidegelo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 16., Sze, 22:56:04 CEST

vajk fekete wrote:
> ezek az erzekelok frankon a hosugarzas tartomanyu infrat nezik.
> egyszeruen hosugarzas kell nekik.
> 60-as izzo, infrarubin, rezso, ami van.
>
> setalassal megallapitod hogy hol kell legyel hogy eszrevegyen, es oda
> teszel egy rezsot. persze az sokat fogyaszt, akkor inkabb valami mas,
> gyorsabb reagalasu cuccot, most nincs otletem. esetleg egy
> hotartomanyban tukrozo feluletet, amit valami massal "vilagitasz"
>
> hotartomanyban lezer nincs.

Akkor infralámpa. Sokat fogyaszt az is, ha megy (150W-os pl elég tipikus), de
csak egy pillanatra kell bekapcsolni, talán nem is annyira, hogy látható fényt
is kibocsásson. Utána a nyomorult átvilágító cuccnak legalább 10-20 másodperces
utánvilágítása szokott lenni, ha jól tudom. Szóval ha mondjuk 10 másodperces, és
fél másodperc alatt érzékel, akkor a 150-es lámpa úgy 40W-tal megküldve (már
ekkor jelentős hősugárzást produkálhat) az átlagfogyasztás kb 2W, de ha netán 5
lenne vagy 10, azt is ki lehetne bírni. Sokáig nem kéne.

A csökkentett feszt meg úgy lehet előállítani, hogy nem egy, hanem 2-3 lámpát
sorbakötve lehetne használni. Kellene még valami egyszerű háztartási időrelé,
asszem az van Mágusnak. Beállítani úgy, hogy fél-1 másodperc be, és mondjuk t+10
másodperc ki, ahol t az az idő, ameddig a reflektor világít. Így van ideje
kihűlni is, szóval ártalmas tud lenni a bekapcs.

Ha nincs infralámpa, lehet, hogy a normál is megteszi, de azt nehezebb
nemláthatóra megcsinálni.

Szóba jöhet még valami csőfűtőtest vagy ezzel működő rezsó, úgyis csak olyan
rövid időre kell ráküldeni a delejt, hogy előálljon a szükséges 10-20 fokos
hőmérséklet-emelkedése.