[Epitesz-barkacs] kerites hasznalata

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jún. 16., Sze, 23:41:29 CEST

ha betonból, vascsöből, és dróthálóból (vagy más mesterséges,
azaz ipari anyagból) készítek kerítést, az én olvasatomban egy
"mesterséges képződmény"   (épített környezet)

a "természetes kerítésekről" ezt találtam:

"A valóságban nem ritka, hanem életszerű, gyakori jelenség, hogy a földeket
!!! természetes képződmény !!!  így sövény vagy mezsgye választja el
egymástól.
Ezek használatáról és a fenntartásukkal járó terhekről  a Ptk. 103. §-a úgy
rendelkezik, hogy ha a földeket kerítés (sövény) vagy mezsgye választja el
egymástól, ennek használatára a szomszédok közösen jogosultak, "
( OBH 5921/2001.  Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának jelentése
Budapest, 2002. április 19.      Lenkovics Barnabás )

oké, hogy a "természetes kerítést" közösen használhatják, mert
a sövény bokrai, fái maguktól is tudnak nőni, az én beruházásom
nélkül is,
de
ha egy "mesterséges kerítés" létesítésére komoly pénzügyi áldozatot
hozok, akkor elvárhatom (szerintem), hogy a szomszéd azt ne használja.
mert
ugyanúgy, ahogy "nincs ingyen ebéd", "szolgáltatás és ellenszolgáltatás"
közötti aránytalanság lenne, ha az én 500ezer Ft beruházásomat
ingyen használhatná.

kérdés1: milyen használatra volna joga az én dróthálómmal szemben "ingyen"
a szomszédomnak? ha babot futtat rajta, és emiatt évekkel hamarabb
megy tönkre a kerítésem, miért kellene ezt eltűrnöm?
(jogszabályi érveléseket keresek ebben a témában)

kérdés2: jogtalan gazdagodás = káron szerzést?

--
Üdvözlettel:
Tamás