[Epitesz-barkacs] csavaranya megfogo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 19., Szo, 14:42:07 CEST

Itt gondolom az a cél, hogy lehessen mozgatni úgy, hogy a rögzítő csavarok ne
lazuljanak le, de azért legyen némi szorítás is.

Itt (szerintem) a műanyag betétes anya nem az igazi, az fixen meghúzott esetre
van letekeredés ellen kitalálva. Az anyára hajlítható lemez jó megoldás, de
elvész az állítgathatóság lehetősége.

Ilyesmit már csináltam: az úgy volt, hogy került rugalmas alétét (gumilemez) is
a dologba, és a megfelelő szintű megszorítás után, ami a gumilemez alkalmas
összenyomása adta szoros mozgást lehetővé tette, az anya fölé került egy
kontraanya is, és a két anyát viszont egymáshoz keményen meg lehet húzni. Sőt,
közéjük lehet tenni, ha nagyon biztosak akarunk lenni a dolgunkban, egy
orros-rugós alátétet is, de én nem szoktam.

Továbbá, ha fix a beállítás, a menetbe cseppentett ferrobond igen jól rögzíti az
anyát, de végülis ha muszáj, letekerhető. Ha nincs ott forróság, akkor sokkal
stabilabb letekeredés elleni védelem ez, mint a műanyag betétes anya.