[Epitesz-barkacs] DC dugasz vagy Jack?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 19., Szo, 15:10:12 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> nem láttam még, hogy létezne DC tápegyégnél olyan, amiben volna
> "megszakító",  mint ahogyan a Jackdugóban van megoldva?

Ezt nem tudom, te tudhatod, hogy láttál-e vagy nem. :-)

Na jó, értem, hogy ez nem kérdés, hanem egy kijelentő mondat akart lenni. :-)

Szerintem azért nincs ilyen, mert ha van egy belső tápja valaminek, és
lehetséges kintről is táplálni, akkor két lehetőség kínálkozik:
- simán párhuzamosan kapcsolódik a belső táppal (aksi) a külső (nevezzük
töltőnek), vagy
- ha a külső táp sokkal nagyobb is lehet, egy diódával leválasztódik, és kész.

Nincs elvi akadálya, hogy úgy oldják meg, hogy a dugó bedugásakor előbb
megszakadjon a belső táp, aztán kontaktáljon a külső, de elég feleslegesnek néz
ki a dolog, talán ezért is nem használják. Vagy igen? Én se láttam még ilyet.