[Epitesz-barkacs] DC dugasz vagy Jack?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 19., Szo, 16:46:56 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Az a szokásos "koaxiális" tápcsatlakozó, aminek egy cső a dugó belső
> érintkezője, nem ilyen aljzattal készül?
> A bedugott dugó külső érintkezője nem bontó érintkezőt mozgat?

Lehet, hogy ilyen is van, én még csak olyat láttam, hogy simán kontakt van kívül
is, és belül megy egy kics rúd (apa, fütyi), ami a csati lyukába megy bele,
tehát nincs megszakítás. Talán Beka tudna mondani rá példát, hogy de bizony van
olyan is.

A megszakítós mókát csak jack dugónál láttam, amikor a hangszórót leválasztja
ezzel, és a pl fülhallgatóra kerül a delej.

Érdekes viszont, hogy a számítógép hangszóróinak egyikén lévő jack aljzat valami
mást művel. Beledugom a kanócot, ami kiviszi a jelet máshova, ettől elhallgat a
hangszóró, de nem azonnal. Szóval annak az aljzatában lévő valamilyen kontakt
valami vezérlő funkciót végezhet, és másvalami teszi át a jelet a kanócra.