[Epitesz-barkacs] NiMH kerdes 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 21., H, 12:49:14 CEST

gyapo wrote:

> altalaban kevesebb. Ezert a normalis toltok addig
> toltik, amig a feszultseg el nem kezd csokkenni,

Így van, és nem mindegy az sem, hogy mekkora árammal, mármint az 1,4V témájában.

Nyilván egy pici áram nem képes erre a feszre hozni az aksit.

Az én töltőm a NiMH állásában az AA-kat 2A-rel tölti, és 1,5V is létrejön, meg
rendesen melegszik is az aksi, viszont végez egy óra alatt nulláról. (Hogy ez
egészséges-e az aksinak, azt nemtom.)

Nyilván 30...120mA-rel ez nem fog előállni, de ugyanúgy fullra töltődhet.
A durva töltés után is, ha leveszem a töltőről, hagyom kicsit "pihenni", 1,35V
körüli feszek vannak az aksikon.