[Epitesz-barkacs] labazati hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 21., H, 13:30:17 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ha itt is lesz, akkor az Alföld már sehol sincs...

Akkor jó.
Van egy olyan fixa ideám, hogy jó dolog ez a vályog, csak az a hely, ahol
ilyenből építenek, tutira legyen árvíz- és belvízmentes, különben én pl simán
betiltanám, ha hatóság lennék. És biztos vannak egyéb anyagok, építési módok is,
amiket nem szabadna ilyen helyeken engedélyezni.

A múltkor valaki felrakta azt a linket, amiben a passzív ház építéséről volt szó
(bocs, már elfelejtettem, ki volt). Annak az eleje táján esett szó az
alapozásnál egy duzzadó akármiről, ami miatt egész más, sokkal vadabb alapot
kellett építeniük az amúgy marhára nem magas ház alá.

Elképzeltem, hogy ha ezen felfogású építész (statikus) építene egy belvizes,
uram bocsá ingoványos jellegű területen, az ott milyen alapot találna ki. :)
Nos, ezek a vályogházak marhára nem közelítik meg ezt a módit.

A családban volt vályogház belvizes területen. Nem is keveset bírt ki, de a
végén felszólításra le kellett bontani mind a kettőt, mert életveszélyes volt,
kidőlhettek volna a járdára (utcafrontra épültek).