[Epitesz-barkacs] arvizben epitesi engedely

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 27., V, 11:04:56 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Persze, hogy megoldott, ott van jópár éve a gát, amelynek a tetején
> aszfaltos gyalogos- és bicikliút is van. Azt elfelejtik, hogy a
> folyással lefelé irányban ott van még egy gát a mederre merőlegesen,
> amely a békástól észak felé való gátszakadás esetén lezárható -
> védendő a város többi részét, és akkor szépen felgyűlik a víz a
> magasföldszint feléig... :)
>
>   A lényeg az, hogy az emberek többsége nem tanul, hanem felejt.

Én picit másképp látom. Nagyobb léptékekben kéne gondokodni és főleg cselekedni.

Az már teljesen egyértelműen bebizonyosodott, hogy a folyók nem foghatók meg
gátakkal. Össze kell kötni az aszáj és muszáj, akarom mondani aszály és árviz
kérdéskörét, és rá kéne kapni, hogy az árvizeket nem gátakkal, hanem sok
kisebb-nagyobb, és akár óriási víztározóval kell megoldani, amik aszálykor az
öntözést lehetővé teszik.

Bármikor olvasok olyanról, hogy mennyi víz halad át rajtunk, elképedek, hogy
ebből milyen keveset használunk fel. Pedig milyen sokan mondják már régóta, hogy
ilyesmit kellene csinálni, a legjobb befektetések egyike lenne.

Ha ez lenne a módi, akkor a különféle folyók-patakok max vízállása jelentősen
csökkenne akkor is, ha a jövőben még szélsőségesebbek lennének az időjárási
viszonyok. Talán pont ezek fogják kiváltani, hogy rászánja magát az állami
gépezet, hogy ezügyben tényleg történjenek határozott lépések, főleg, amikor már
lesz rá kicsit több pénz is. (Vannak országok, amelyek már kimásztak a
válságból, tehát nincs kizárva, hogy ennek vége lesz a közeljövőben tényleg....)