[Epitesz-barkacs] arvizben epitesi engedely

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 27., V, 13:27:15 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Vagy 15 éve kezdék ismét szorgalmazni, hogy legalább a Tisza mentén
> vissza kéne állítani, mert a jelenlegi helyzet nem tartható fenn.
> Gondolom sok területet meg kéne venni (kisajátítani) és ilyenkor az
> érintett területek ára az égbe szökik.

Erre volna lassú módszer.
Kijelölni olyan elvi területeket, amelyek földrajzi és geológiai okokból
alkalmasak víztározók építésére, és ha valaki ott bármit csinál, és a védekezés
ellenére elönti a folyó, akkor a továbbiakban ne tarthasson igényt állami
forrású kártérítésekre.

Annak persze nem volna akadálya, hogy az állam felvásárolja ezeket a
területeket, de a fenti momentum az árfelhajtás ellen hatna.

Na meg hát semmi akadálya, főleg ma már, hogy állami "erőszakkal" korlátozzák az
árakat a környező, nem árvízveszélyes területek áraira.

Nem értek hozzá, de a kisajátításnak is biztos vannak szabályai. Biztosan elég
lájtosak, mert pl itt a közelben valaki nem tudott megállapodni az
önkormányzattal anno, aminek az lett a következménye, hogy az épülő útba emiatt
bekerült egy elhúzás, az utca egyik oldalán az út széle és a kerítések között
jókora darabon kb feleakkora sáv maradt, mint a másik oldalon. Pokolian dühös
voltam arra a faszfejre, meg akik ezt így hagyták megtörténni.