[Epitesz-barkacs] nyugaton nyugszik a nap

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jún. 28., H, 13:15:54 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2010.06.28. 12:59:27 +2h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Igen. Én is figyeltem már régen (fotózáshoz kellett), ilyenkor
> látszólag kb. 270 fokot jár be. Érdekesség, hogy csak kicsivel
> északabbra, Nürnbergben ilyenkor már nincs is teljesen sötét az északi
> ékbolton még éjfélkor sem. Ez nem a fényszennyezés!

http://tudasbazis.csillagaszat.hu/szferikus/egitestek-mozgasa.html

"Nyáron északabbra helyezkedik el, télen délebbre, az égi egyenlítőtől
legföljebb 23,5 fokra - ezért nyáron hamarabb fölkel, és magasabbra emelkedik,
télen pedig később kel föl és alacsonyan jár hazánkból nézve. A legmagasabban
a nyári napforduló idején, június 21. körül jár a Nap, a legalacsonyabban
pedig december 21. táján."

tehát nyugathoz képest észak felé 23,5fok?