[Epitesz-barkacs] nyugaton nyugszik a nap

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Jún. 28., H, 13:24:56 CEST

hat ez tok egyszeru.

kepzeld el a horizontot egy kornek. legyen egy oraszamlap.

delre van 12 ora.

a nap egy olyan koron mozog, ami a szamlapoddal szoget zar be, es ez a kor
valahol erinti ket helyen a horizontkorongodat. (napkelte, napnyugta)

telen a bezart szog lapos, es az erintesi pontok mondjuk 2 es 10 oranal vannak.
ezert a nap palyaja rovid, lapos, kb delkeleten kel, es delnyugaton nyugszik.

nyaron nem csak a szog nagyobb, hanem a nap palyaja "felemelkedik", az erintesi
pontok eszak fele mennek, mondjuk 4 es 8 orahoz. igy a nap tenyleg kb
eszakkeleten kel, es eszaknyugaton nyugszik.

vajk