[Epitesz-barkacs] kis disszipacio

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Már. 6., Szo, 13:02:22 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> azért kérdeztem, mert korábban (az eddig látottak szerint ) egyenáram
> megszaggat,
> réztekercses ferromágneses transzformálás és a végén egyenrángatás
> volt
> leginkább a DC-DC konverternél

Nem baj, egyszerű az ok: ez nem szakmád. Ez a dc-dc átalakítás, meg még nagyon
sokféle más ilyen áramkör létezik, méghozzá elég régóta. Mondhatni, hogy a
disszipatív tápokat már szinte alig-alig alkalmazzák, csak akkor, ha valami miatt
szükséges, vagy lendületből régebbről.

Nem lep meg, hogy akinek nem szakmája, az szinte dob egy hátast, vagy legalábbis
értetlenkedik. Én már jártam úgy, hogy aszontam megrendelőnek, hogy ha van neki
egy 1000A 30V-os áramforrása, meg egy halom kádja, amiben mondjuk 5V-ot használ,
akkor én tudok csinálni neki veszteségekkel együtt ebből a betápból összesen 5ezer
ampert. Az meg - hitetlenkedve - megkérdezett más "szakembert", aki kerek perec
kijelentette, hogy az lehetetlen, csak ugyanakkora áram mehet tovább, mint ami
bemegy. Visszahívott, hogy mit mondtak neki, én meg kötöttem az ebet a karóhoz,
végül a bátor üzletasszony megrendelt egy ilyen rendszert, persze szerényebbet. Ma
is működik, ahogy sok más helyen is.

(Nekem meg az a hihetetlen, hogy valaki képes megtanulni egy pl szindarabbeli
szerep szövegét. Ami egy átlag színésznek egy-két hét alatt tökéletesre megvan, az
nekem nem előadva, csak kb visszamondásra megtanulni is minimum 2500 évet venne
igénybe, de hajlok rá, hogy simán nem lennék sohasem képes rá. Ahogy egy  kutyára
se lehet úgy nézni, hogy "ez már majdnem beszél, ha még élne 30 évet,
megszólalna". Valószínű, hogy egy mai kutya sohasem szólalna meg. Ennek
analógiájára én se tudnám megtanulni egy szerep szövegét a büdös életbe soha.
Valami hiányzik hozzá odabenn. Ehhez képest persze a kapcsitápok működése
egyszerű, és mindenkinek ott a képesség, hogy bármelyiket megértse, max az
érdeklődés hiányzik hozzá. Nem veszít senki sokat vele, hiszen mindig van, aki
megoldja.)

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4920 (20100306) __________

http://www.eset.hu