[Epitesz-barkacs] Fw: femtarcsas dubel hoszigetelesnel?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Már. 15., H, 17:38:00 CET

cst wrote:
> ha viszont az eps hab egy tényleg hülye rögtönzés (lobby érdek)
> akkor a panelházasok életveszélyben vannak, és a kőzetgyapot
> esetében tűz sem lenne, és életveszély sem
>
> tehát a szomszédommal telekhatárra épült háznál legalább ezt a falat
> kőzetgyapottal kellene csinálnom

A kőzetgyapot lényegesen drágább, és más fizikai tulajdonságai vannak
(páradiffúzió pl).

A hungarocell nem járult hozzá a paneltüzekhez, ez csak egy rossz interpretációja
volt a médiának. egyszerűen csak leolvadt a hungarocell ott, ahol az ablakon át
dőlt ki a láng. Szerintem emiatt kár lenne vacakolni vele.

Műszakilag egy másik érv:
A hungarocell jelentősen lezárja párailag a falat kivülről. Ennek folyománya, hogy
a belső tér párakezelése szempontjából a fal, mint párapuffer, mint egy nagy
kondi, kb duplán számit. Mert hogy a fal teljes nedvességtartalma csak a beltér
levegőjével tud érdemben kapcsolatban lenni.

Ennek nagy jelentősége lehet a téli-nyári váltáskor. Persze, ha van valami
számottevő vastagságú téglafal pl. Nyáron, amikor melegben is van rendes
páratartalom, a falak a téli kiszáradás után szivják befelé magukba a párát.
Tehát, ha bent hűvös van, mert jól van hőszigetelve, meg van akadályozva, hogy
besüssön a nap, akkor ugye az ide bejutott levegő lehülve könnyen igen magas
páratartalmat eredményez. Ezt a télen kiszáradt fal fel tudja venni, tehát úgy tud
hűvös lenni, hogy egyúttal nem vizes minden.
Télen meg forditva. A falak, amik nyáron igy jól megszivták magukat, télen kiadják
folyamatosan a viztartalmukat, nem kell párásitani ahhoz, hogy minimum 50%
páratartalom meglegyen, illetve ha még van valami vizes tevékenység is, akár több
is lehet, mondjuk 60-70... szellőzéssel korrigálható.

Ha kivül is tud szellőzni, akkor a fal nyáron kintről is jelentős mennyiségű vizet
tud felvenni a levegőből, illetve télen leadni, jelentősen gyengül a párapuffer
szerepe. Cserébe nem veszélyes, ha csak kicsit van hőszigetelve, ami
hungarocellnél harmatponti gondokat okozhat. Ott tehát nem lehet pl 2 centivel
ilyen veszély nélkül szigetelni.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4946 (20100315) __________

http://www.eset.hu