[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 00:41:06 CEST

Ez a szolgáltatási mód, hogy a kiépült infrastruktúrát más is használhatja, ez
biztos valami jogi módi. A részleteket pontosan nem ismerem, de evidens, hogy ha
bármilyen módon meg akarják oldani, hogy valamiféle verseny legyen, tehát ne
egyféle szolgáltatótól lehessen közüzemi szolgáltatásokat kapni, akkor kell
valami nem csak jogi, hanem gazdasági módja is ennek.

Pl az áramnál nem hinném, hogy az állam elhatározza, hogy elkobozza az eddigi
áramszolgáltatóktól a vezetékeket, de hogy mi történik, azt nem tudom.

Valami olyasmi felé kell, hogy haladjon a dolog, mint pl a postai szolgáltatás.
Mind, aki a posta helyett is szállít ezt-azt, ugyanazt az úthálózatatot
használja. Persze kicsit azért mégse ugyanaz az ábra, de mégis valahogy...

Nyilvánvalóan olyan nincs, hogy ahány szolgáltató, annyiszor legyen kiépítve
ugyanaz a csőrendszer, vezetékrendszer, bármi.

Vannak pl a kábelszolgáltatók. Most az van, hogy a területek vannak felosztva.
Ebből is előbb-utóbb az lesz, hogy a kábelek átmennek valami egész más
tulajdonba, és bármelyik szolgáltató bárhol adhatja a dolgait. Ezt persze
egyelőre én nem tudom átlátni, elképzelni, ez bonyolultabb, mint egy áram vagy
gázszolgáltatás, de majd meglátjuk. Az azért elég ciki, hogy emitt csak
fibernet, amitt meg csak upc... van.